ΑΚΟΝΙΣΤΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, ΝΑ ΣΦΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα μάτια σας για να βλέπετε, τότε θα τα χρειαστείτε για να κλάψετε


Σάββατο 28 Ιουνίου 2014

Ιστορίες “ανάπτυξης” και όχι μόνο.

Για όσα θα διαβάσετε παρακάτω, δεν υπάρχει λόγος να σκεφτείτε πολλά, πέστε ότι είναι απλά κάποια μικρά παραμύθια.
Θεωρητικά βρισκόμαστε στον δρόμο της ανάπτυξης και θεωρητικά θα ξεπεράσουμε τα όποια εμπόδια έχουμε μπροστά μας. Μπορεί να είναι έτσι, αλλά μπορεί και να μην είναι. Εν καιρώ θα δούμε αν και πόσα κομμάτια του πάζλ της ανάπτυξης λείπουν.
Το ποια μπορεί να είναι ακριβώς η ουσία της ανάπτυξης και ευημερίας ενός λαού, είναι κάτι που οι ειδικοί μπορούν να τα πουν καλύτερα, οπότε, δε θα μιλήσω για κάτι τέτοιο. Όπως προείπα, παραμύθια θα σας πω και συμπληρώνω, χωρίς πολλές λεπτομέρειες.
*
Ας υποθέσουμε ότι σε ένα τμήμα ενός πανεπιστημίου στην Ελλάδα, κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά και έχουν πάρει και διακρίσεις για τις εργασίες τους. Το κράτος όμως θέλει να κλείσει το τμήμα αυτό  λόγω περικοπών (και όχι μόνο) και να κρατήσει αυτό που είναι στην πρωτεύουσα. Πως θα γίνει αυτό; Απλά είναι τα πράγματα.
Το τμήμα αυτό δεχόταν πχ 80 άτομα και έπαιρναν το πτυχίο τους οι 60. Το κράτος ως συμπονιάρικο που είναι και αγαπά το λαό, από 80 επιτρέπει να μπουν 120, ας πούμε. Γιατί να μείνουν έξω κάποια παιδιά, αμαρτία είναι…
Τα άτομα όμως που θα πάρουν το πτυχίο δε θα αυξηθούν, θα παραμείνουν 60. Έρχεται μετά το κράτος και σου λέει: «Βλέπω χαμηλά τα ποσοστά επιτυχόντων, δε μπορεί να συνεχιστεί αυτό, θα κλείσει το τμήμα…».
Ας δούμε τώρα και μία άλλη περίπτωση που έχει χαμηλά ποσοστά παραγωγικότητας, χαμηλά έσοδα δηλαδή.
*
Έχουμε το δρομολόγιο ενός τραίνου που ξεκινά στις 06.00 το πρωί και βολεύει πολλούς ανθρώπους που πιάνουν δουλειά στις 07.00. Άντε να αργήσουν και 5’, δε χάθηκε ο κόσμος. Το τραίνο αυτό έχει ένα δρομολόγιο για επιστροφή -που βολεύει πάλι τους πρωινούς επιβάτες- στις 15.00 το μεσημέρι. Άντε λοιπόν να φύγουν και 5’ νωρίτερα απ’ τη δουλειά, πάλι δε χάθηκε ο κόσμος.
Αν τώρα κατά περίεργο τρόπο το τραίνο αντί στις 06.00, ξεκινάει στις 06.30 και αντί η επιστροφή να είναι στις 15.00 γίνει 14.30, δε θα υπάρχει μία σοβαρή μείωση των επιβατών; Δε θα μειωθούν τα έσοδα;
Φυσικά και θα γίνει αυτό και λόγω μάλιστα της μικρής παραγωγικότητας, θα υπάρξουν και τα ανάλογα μέτρα.
Νομίζω ότι το κράτος έχει δίκιο, αν δεν παράγεις, δεν υπάρχει και λόγος ύπαρξης. Έτσι θα στο περάσουν και τα ΜΜΕ, έτσι θα το δουν και οι ψηφοφόροι, έτσι θα συνεχίσουν να επιπλέουν τα πολιτικά σκ….. προσπαθώντας να μας αναπτύξουν.
*
Σε ένα ακόμα παραμύθι που θα σας πω, θα πάρουν μέρος κάποιοι από αυτούς που έχουν επαγγελματική συνεργασία με τους Δήμους της χώρας.
Όταν ο κάθε Δήμος κάνει συσκέψεις, συμβούλια κλπ, όλα αυτά καταγράφονται ηχητικά και μετά οι υπεύθυνοι ιδιώτες κάνουν απομαγνητοφώνηση σε ότι έχει ειπωθεί και τα παραδίδουν τυπωμένα στους Δήμους και σε CD.
Έχουμε λοιπόν κάποιους που θα πρέπει να κάνουν, απομαγνητοφώνηση, έλεγχο αν έχουν γραφτεί όλες οι συνομιλίες σωστά, επιμέλεια των κειμένων, εκτυπώσεις, δέσιμο των φύλλων και πολλά άλλα ακόμα. Αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να πληρωθούν από αυτούς που έχουν την εταιρία. Καλά πάει το παραμύθι μέχρι εδώ.
Οι Δήμοι όμως θα βρουν δικαιολογίες, χαζοκολλήματα σε νόμους και σε προσωπικές ερμηνείες τους, οι υπάλληλοι αρκετές φορές (αν δεν έχουν και κάποιο κέρδος) καθυστερούν λόγω “ φόρτου” εργασίας, λεφτά δεν υπάρχουν κλπ κλπ.
Τα έξοδα τρέχουν και η εφορία ως πιο όμορφη, τραβάει από τον επαγγελματία ότι μπορεί απ’ όπου μπορεί. Αν τυχόν πάει η εταιρία στο Δικαστήριο για να πάρει αυτά που χρωστάει ο Δήμος, μάλλον θα δικαιωθεί… κάποια στιγμή στο μέλλον, άσε που μπορεί να υπάρξουν και περίεργες αποφάσεις. Αν και όποτε έρθει η ώρα να τα πάρεις -ότι έχει μείνει-, θα έρθει η “όμορφή” που λέγαμε και θα εισπράξει πρώτη.
Μπορεί αυτά τα παραμύθια να είναι ελάχιστα μπροστά στην πληθώρα των παραμυθιών που… υποτίθεται ότι υπάρχουν, η ανάπτυξη όμως που λέγαμε πριν, μένει σταθερή και ακλόνητη.
Για το τέλος θέλω να ρωτήσω κάτι, όχι ότι περιμένω απάντηση, αλλά ε…
Τώρα που έχουν μειωθεί αρκετά οι πολλές μετακινήσεις μας, λένε, ότι έχει υπογράψει σύμβαση το κράτος με αυτούς που φτιάχνουν τους δρόμους στο Εθνικό Δίκτυο που λέει: «αν τα έσοδα από τα διόδια είναι λιγότερα από αυτά που πρέπει, τη διαφορά την καλύπτει το κράτος», ισχύει;

 http://outelogos.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου